Trendurile virale sunt o sursă excelentă de venit, dacă știi cum să profiți de ele.

Brandul MSCHF, care se descrie pe contul LinkedIn ca fiind „lăptărie”, profită la maximum de pe urma ciudățeniilor ce devin virale pe Internet.

Cea mai nouă creație a lor sunt papucii numiți „Birkinstocks”, care se vând cu până la 76.000 de dolari perechea și imită celebrii papuci Birkenstock, recunoscuți pentru faptul că sunt practici și comozi. Schimbând o singură literă, MSCHF profită de pe urma companiei Birkenstock din Germania, care are o istorie de aproape 250 de ani. 
Papucii originali Birkenstock au fost creați de Johann Adam Birkenstock și încă de la început au avut rolul de a fi cele mai confortabile încălțări cu putință. Talpa lor este realizată din trei straturi moi, care amortizează șocul în timpul mersului. Au devenit populari în America în anii ’70, când erau purtați de adepții culturii hippie. În anii ’90 au intrat puternic în lumea modei datorită unor staruri precum Kate Moss sau Gwyneth Paltrow care îi purtau frecvent.
În 2020, papucii Birkenstock au revenit în tendințe, devenind încălțări trendy purtate de fashioniste, influenceri și celebrități.

Compania MSCHF a observat această tendință și a creat o schemă ingenioasă de a profita de pe urma ei. Ei creează noii papuci “Birkinstocks” cumpărând poșete autentice Hermes Birkin pe care le distrug. Pentru început dezasamblează gențile și le aplatizează, apoi decupează un model din pielea obținută pentru a forma papucii, adăugând talpă din plută și cauciuc.
Deși faimoasele genți sunt complet distruse, papucii au același preț ca o geantă Birkin autentică și variază între 34.000 și 76.000 de dolari. Brandurile Hermes și Birkenstock nu sunt implicate în această nouă creație a MSCHF.
Una dintre celebritățile care se pot lăuda deja cu papucii “Birkinstocks” este Kylie Jenner. Starleta a postat noua sa pereche de papuci pe Instagram, cu mesajul „Mulțumesc @mschf”, ceea ce implică faptul că a primit încălțările cadou. Deși în mod clar Kylie și-ar fi permis să-și cumpere singură papucii, această mișcare face parte din strategia celor de la MSCHF. Se asigură astfel că influencerii vor urma fără să stea pe gânduri exemplul lui Kylie și al altor vedete, ceea ce s-a și întâmplat. Reprezentații companiei au declarat că există deja liste de așteptare pentru papucii creați din genți Hermes demontate.

Este o abordare cel puțin ciudată, însă MSCHF cu asta se ocupă: lansează trenduri virale cu ajutorul celebrităților și influencerilor, pentru ca apoi să încaseze sume impresionante de pe urma trendurilor nou create.

De fapt, MSCHF nu are un anumit domeniu de activitate. S-au lansat în 2016 când au creat un bong, un dispozitiv pentru fumat marijuana, sub forma unui pui din cauciuc. Au realizat apoi un canal de YouTube unde postează numai video-uri în care un bărbat mănâncă orice, de la un borcan întreg de maioneză la poze cu celebrități. Printre „operele” lor se mai numără o extensie pentru browser care ascunde sub forma unei videoconferințe faptul că urmărești filme pe Netflix, o aplicație de astrologie care te ajută să joci la bursă sau pantofi Nike dotați cu cruce și apă sfințită.
„Un brand de ce? Nu știu. Să fii o companie distruge toată magia. Încercăm să facem chestii pe care lumea nici nu le poate defini”, declara într-un interviu pentru Insider fondatorul și CEO-ul MSCHF, Gabriel Whaley.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.